تشريح شرايط واگذاري استقلال و پرسپوليس
نوشته شده توسط : مهرداد فلاحی

واگذاري بيش از 50 درصد سهام باشگاه‌ها به شرکت هواداران

تشريح شرايط واگذاري استقلال و پرسپوليس
 

مدير عامل صندوق اعتباري حمايت از قهرمانان و پيشکسوتان ورزشي شرايط واگذاري دو باشگاه استقلال و پرسپوليس را تشريح کرد.


  سعيد رضا عاصمي که از سوي وزير ورزش و جوانان مامور رسيدگي به پرونده واگذاري دو باشگاه استقلال و پرسپوليس شده است،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، از جلسه با مسئولان سازمان خصوصي سازي و فرابورس خبر داد و اظهار کرد: به همراه رويانيان با مسئولان سازمان خصوصي سازي و فرابورس در دو جلسه شرکت کرديم، همه با روند کار براي واگذاري دو باشگاه استقلال و پرسپوليس موافق بودند. در حال آماده کردن مستندات هستيم.


وي درباره نحوه واگذاري باشگاه‌هاي سرخابي يادآور شد: قرار است شرکتي به عنوان «هواداران» تاسيس شود و در قالب تعاوني سهامي عام فعاليت کند تا هواداران اين دو تيم بتوانند از باشگاه مورد علاقه‌شان سهم بخرند. بخش ديگر هم به صورت بلوک هاي 10 تا 15 درصد به چند ارگان واگذار خواهد شد. اساسنامه شرکت هواداران هم در حال تنظيم است.


مامور رسيدگي به پرونده واگذاري دو باشگاه استقلال و پرسپوليس در پاسخ به اين پرسش که آيا بلوک‌هاي 10 تا 15 درصدي به اشخاص حقيقي که از طرفداران دو باشگاه هستند واگذار مي‌شود يا اين که حتما بايد به ارگان‌ها اختصاص يابد؟ خاطر نشان کرد: سازمان فرابورس بايد در اين باره تصميم بگيرد که اشخاص حقيقي اهليت و صلاحيت دارند يا نه. هنوز هيچ تصميمي در اين باره گرفته نشده و قرار است در طول روند واگذاري تصميم گيري صورت گيرد.


عاصمي در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اين که چند درصد سهام دو باشگاه به شرکت هواداران اختصاص خواهد يافت؟ تصريح کرد: بيش از 50 درصد به آن‌ها واگذار مي‌شود.


مديرعامل صندوق حمايت از قهرمانان و پيشکسوتان ورزشي از موافقت مسئولان سازمان خصوصي سازي با اين نحوه واگذاري خبر داد و به ايسنا گفت: وزارت ورزش و جوانان، سازمان خصوصي سازي و فرابورس و دو باشگاه استقلال و پرسپوليس با اين شيوه واگذاري به توافق رسيدند. آخرين جلسه هم در بحث واگذاري باشگاه‌هاي سرخابي دو هفته‌ قبل برگزار شد.


وي در پاسخ به اين پرسش که چه کسي مسئول تدوين اساسنامه شرکت هواداران است؟ يادآور شد: به دستور وزير قرار است من به همراه گروهي از افراد حقوقي اساسنامه را آماده کنيم.


مامور رسيدگي به پرونده واگذاري دو باشگاه استقلال و پرسپوليس در پاسخ به اين سوال که سرانجام اين باشگاه‌ها تا چه زماني واگذار مي‌شوند؟ اظهار کرد: با توجه به انتقال واگذاري اين باشگاه‌ها از گروه يک به گروه دو ليست واگذاري تا پايان سال 92 بايد اين اتفاق بيفتد، اما وزير مي‌خواهد حتما تا سال آينده اين باشگاه‌ها واگذار شوند.


رييس هيات مديره شرکت توسعه و نگهداري از اماکن ورزشي همچنين درباره وضعيت پروژه‌ «نقش جهان» به ايسنا گفت: ما براي پايان اين پروژه‌ دو راه داريم. اول اين که از طريق فاينانس با وزارت اقتصاد و دارايي پروژه‌ را به اتمام برسانيم و دوم اين که سال آينده بودجه خوبي را براي تکميل اين پروژه‌ در نظر گرفتيم که تقريبا دو برابر بودجه قبلي و چيزي معادل 12 ميليارد تومان است. البته فکر نمي کنم که کل پروژه‌ به پايان برسد. بخشي از کار در سال 92 به اتمام خواهد رسيد. از طرفي استاندار اصفهان قول داده که تامين منابع مالي کند، اگر اين اتفاق بيفتد در سال 91 نقش جهان تکميل مي‌شود.




:: برچسب‌ها: دربی ,
:: بازدید از این مطلب : 485
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: